×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but /dca/2019/PiknikwDCA2019 is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Po wrażenia do Lublina

W dniu 11 czerwca 2019 roku, w ramach realizacji zadania publicznego „Prowadzenie zajęć pozaszkolnych mających na celu edukację kulturalną dzieci i młodzieży” współfinansowanego ze środków Gminy Miejskiej Świdnik, wybraliśmy się na wycieczkę.

Zgodnie z planem, w pierwszej kolejności wybraliśmy się do  Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej.

Podziwialiśmy  kolekcję roślinności biblijnej – niecodzienne dla naszych warunków atmosferycznych gatunki roślinności pustynnej, stepowej, jak i zbiorowiska leśne czy rośliny twardolistne. Wrażenia były niesamowite! Musieliśmy uważać na ogromne kolce kaktusów i wdrapywać się krętymi ścieżkami w najskrytsze zakątki ogrodu!

Pełni wrażeń wsiedliśmy do autobusu, który przeniósł nas w czasie aż o 100 lat! Znaleźliśmy się w Muzeum Wsi Lubelskiej.  Podczas lekcji z Przewodnikami poznawaliśmy życie dawnej wsi. Oglądając chałupy dowiedzieliśmy się jak wyglądały izby, w jaki sposób dzieci spały, jadły i bawiły się, a także jak pracowali ich rodzice. Niesamowite wrażenie wywarły na nas zabawki, którymi dawno temu bawili się nasi rówieśnicy. Oczywiście chcieliśmy sami wypróbować lalki ze słomy i szmatek, koniki na biegunach, piłki ze sznurka i słomy, drewnianą karuzelę i terkoczące zabawki na patykach! Panie Przewodnik pokazały nam także dwór z Żyrzyna i kościół zbudowany ok. 1686r. Dowiedzieliśmy się, że jest najstarszy budynek w muzeum, a zarazem najstarszy zachowany drewniany kościół parafialny na Lubelszczyźnie. Zwiedziliśmy również miasteczko, w którym były rozmaite sklepiki i zakłady produkcyjne. Nie baliśmy się nawet zajrzeć do gabinetu dentysty!

Wymęczeni odpoczywaliśmy na kocach w cieniu drzew, zjedliśmy pyszny obiad i nasz autobus przeniósł nas znów w czasy współczesne byśmy mogli z Rodzicami wrócić do domów.