Aktualności

W poniedziałek 26 maja wczesnym rankiem wyruszyliśmy autokarem w kierunku Trójmiasta. Wszyscy uczestnicy byli bardzo podekscytowani wizją podróży. Po ośmiogodzinnej jeździe w końcu docieramy do celu naszej wycieczki.

Po zakwaterowaniu w Ośrodku Rehabilitacyjno – Wypoczynkowym w Sobieszewie jemy obiad i prędko udajemy się w kierunku pobliskiej plaży. Pogoda sprzyjała spacerom. Od morza wiał ciepły wiatr, w końcu można się z relaksować po wielogodzinnej podróży. Moczenie nóg w chłodnych falach Bałtyku, skrzypiący pod stopami piasek i kilka pamiątkowych zdjęć wystarczyłoby spokojnie aby iść spać i oczekiwać następnego dnia.

wtz świdnik wycieczka do trójmiasta

Wtorek niestety przywitał nas szarą aurą pogodową. Pomimo deszczu Gdańsk i tak dał się lubić. Spacerowaliśmy wzdłuż kanałów portowych przez Długi Rynek, jedną z najstarszych i najpiękniejszych ulic starówki. Podziwialiśmy kamienice powstałe jeszcze na początku XVII wieku. Przewodnik nie szczędził nam szczegółów z życia i historii tej wspaniałej metropolii. Zwiedzaliśmy nowoczesną marinę jachtową. Podziwialiśmy ogrom towarowego statku muzeum „Sołdka". Następnie jedziemy na Westerplatte. Przechodziliśmy wzdłuż zrujnowanych świadectw II Wojny Światowej. Dochodzimy do pomnika „Obrońców Wybrzeża" stąd mamy widok na panoramę Portu Gdańskiego oraz Bałtyk.

Trzeciego dnia nasze nadzieje na poprawę pogody poszły w niepamięć. Tym razem zwiedzaliśmy Gdynie. Pierwszym punktem zwiedzania był okręt muzeum ORP „Błyskawica". Poznaliśmy warunki służby oraz wyposażenie jednostki bojowej. Ekspozycja była wzbogacona o oryginalne elementy umundurowania oraz modele najsłynniejszych okrętów z okresu II wojny światowej. Następnie udaliśmy się do lądowej części Muzeum Marynarki Wojennej. W tym miejscu podziwialiśmy rożnego rodzaju uzbrojenie pochodzących od średniowiecza aż po czasy współczesne.

W gdyńskim Akwarium MIR- PIB mieliśmy wspaniałą okazję podziwiać żywe okazy fauny i flory morskiej ze stref przybrzeżnych Bałtyku i innych rejonów świata. Byliśmy bardzo zaskoczeniu bogactwem okazów morskich takich jak: żółwie morskie, meduzy, kraby, igielniki, ukwiały oraz krokodyle, mureny, rekiny a nawet piranie i węgorze elektryczne.

Na końcu odwiedziliśmy mocno oblegane przez turystów Muzeum Bursztynu. Obok pokaźnych okazów tego „kamienia" podziwialiśmy przepiękne zastosowanie go w biżuterii oraz przedmiotach użytkowych- inkrustowanych bursztynami. Oprócz eksponatów współczesnych, znajdowały się tam też prawdziwe zabytki sztuki jubilerskiej liczące setki lat. Po powrocie do naszego ośrodka przewodnik zaskoczył nas niecodziennym pokazem obróbki bursztynu i różnorodnych technik łączenia go z materiałami takimi jak drewno, kamień i metale szlachetne. Opowiadał też o sposobach jego wydobywania.

Ostatniego dnia udaliśmy się do Oliwy gdzie w Bazylice Archidiecezjalnej mieliśmy niezwykłą okazję wysłuchać krótkiego cyklu utworów granych na jednych z najcenniejszych w swojej klasie organach. Zwiedzaliśmy niepowtarzalny ambit bazyliki w którym znajdowały się liczne ołtarze, grobowce i kaplice.

Różnorodność i bogactwo zabytków Gdańska i okolic w pełni zrekompensowało nam nieprzyjemne warunku pogodowe. Wracamy do domu wzbogaceniu o nową wiedzę i doświadczenia. Niezwykły urok Trójmiasta, szum wiatru i fal naszego Bałtyku pozostanie na długo w naszej pamięci.